به همت گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد جمعی از دانشجویان این گروه به همراه تعدادی از اساتید گروه مکانیک در اردیبهشت ماه 91 از سیکل ترکیبی یزد بازدید بعمل آوردند.

مهندس محمد حسن زارع مدیر گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد  گفت : بازدید علمی و تخصصی دانشجویان گروه مکانیک از نیروگاه برق حرارتی خورشیدی یزد با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با محیط و شرایط کاری و کاربرد دروس این رشته در آینده کاری آنها و همچنین به منظور بالا رفتن سطح علمی و آشنایی با طراحی نیروگاه و کسب مهارت و دانش فنی در خصوص نصب و راه اندازی و نگهداری نیروگاه برگزار شد.

وی ادامه داد : این بازدید برای دانشجویان ترم دوم این رشته که بحمدا... مورد استقبال خوب مسئولان نیروگاه برق حرارتی خورشیدی یزد قرار گرفت که در این بازدید مسئولان نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از سطح آگاهی ، دانش و اطلاعات علمی دانشجویان گروه مکانیک واحد یزد ابراز خرسندی کردند که این موضوع نشان دهنده ورود آگاهانه ی این دانشجویان به این رشته می باشد.

همچنین دکتر علومی از اعضای هیأت علمی گروه مکانیک واحد یزد در مورد این بازدید اظهار داشت : نیروگاه برق حرارتی خورشیدی یزد یکی از پروژه های ملی است که پس از انقلاب اسلامی به ثمر رسید که به تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور می پردازد و این نیروگاه با همکاری شرکت آلمانی و با همت متخصصان ایران احداث و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد : نیروگاه برق حرارتی خورشیدی یزد در شهرک صنعتی یزد نزدیک فولاد آلیاژی واقع شده است که توان و قدرت خروجی این نیروگاه 500MW و ارتفاع برج خنک کننده این نیروگاه 113 متر میباشد که بازده نیروگاه سیکل گازی در ابتدا 35% بوده و با افزایش بازده نیروگاه بخار در کنار آن به ازای 2 نیروگاه گازی یک واحد نیروگاه بخار اضافه شده که بازده به 45% افزایش پیدا کرده است.

پدکتر علومی خاطر نشان کرد : دانشجویان از هر دو نیروگاه گازی و بخار بازدید کردند که نیروگاه گازی متشکل از توربین گاز که ژنراتور(مولد برق) به این توربین گاز متصل است که گازهای خروجی از توربین گاز در حالت قبلی به محیط (اتمسفر) تخلیه می شده ولی الان وارد دیگ بخار می شود و ازنیروگاه بخار انرژی این گازهای خروجی جهت پیش گرم کردن آب نیروگاه بخار استفاده بهینه میشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا